Khao Sok National Park - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Nick Kanters - WaarBenJij.nu Khao Sok National Park - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Nick Kanters - WaarBenJij.nu

Khao Sok National Park

Blijf op de hoogte en volg Nick

27 Januari 2017 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Zo weer een update,

Zoals jullie vorige keer konden lezen was ik gestrand in de provincie Phuket. Phuket town is een knus rustig stadje waar je prima even kan vertoeven als je even geen drukte wilt. In de badplaats Patong zijn de zaken anders. Hier joemelt het met toeristen en met name de russen hebben hier een grootmacht. Ik had een scooter gehuurd voor een paar dagen en ben wat tempels gaan bezoeken. Hoogtepunt (letterlijk) was de Big buddah die op 12 km van mijn hostel lag. Rijden ging mij gemakkelijk af en je zoemt al snel met 60km/u door de bochten (wel altijd goed opletten) Zo zag ik een stel uit China de bosjes inrijden lol. Via allerlei bergweggetjes kwam je uiteindelijk bij de Big buddah wat een leuke cross was en op de berg had je ook een mooi uitzicht over de provincie. In Patong heb een straat genaamd bangla road dit is echt een gekkenhuis maar vermakelijk om eens gezien te hebben. Je wordt nergens met rust gelaten en bijna de tent in getrokken om maar een drankje te doen en te genieten van een stripshow of zelfs een pingpong show waar natuurlijk geen balletje slaan aan te pas komt behalve uit mevrouw zelf.... LOL ik hoorde zelfs verhalen over vissen, bananen, en vogels XD afijn na een paar dagen had ik het wel gezien en ging ik weer verder.

Na wat busritjes kwam ik aan in Khao Sok national park. Toen ik uitstapte vond ik 2 guys uit Duitsland die samen aan het reizen waren en we werden al snel reismatties. Het is sowieso altijd voordeliger om samen een kamer te nemen dan bijv alleen een hostel want je betaald ongeveer evenveel. We hadden een 2-daags trekking geboekt en de volgende dag werden we opgehaald door een mini van om ons naar de boot te brengen. Ritje van een uur. Khao sak is echt immens!Het is een flinke jungle met een mega groot meer met daarin weer mega bergen en rotsvormingen! We waren met een groep van 15man en naar 45 min varen kwamen we uit bij een soort van dorpje op het water met een tal van hutjes reeks aan de steiger. Erg mooie accommodaties in de middle of nowhere :) Op dag een zijn we gaan wandelen door de jungle waarbij het pad nogal modderig was en je erg moest uitkijken dat je niet viel. We kwamen uit bij een grote grot waar we doorheen moesten zwemmen en uiteindelijk doodliep en terug moest. Helaas was daar mijn telefoon gesneuveld omdat mijn waterproof bag toch wat water toeliet en dat was blijkbaar funest RIP oneplusone :( Later op de avond werden getrakteerd op heerlijk eten (BBQ vis rijst kip beef currys etc allemaal erg uitgebreid met natuurlijk vers fruit. Savonds een nachtsafari op de boot waar we een grote leguaan op een tak zagen, wat toekans en dat was het wel. Next day weer safari haha toen zagen we de aapjes (weet ff niet welke) Vervolgens zijn we verder gaan varen naar een ander point in het park en met een ranger aan kop gaan wandelen op een meer bergachtig terrein. Hier kwamen we vogelspinnen en andere spinnen tegen. We eindigde in een mega grot waar het gekrijs van vleermuizen de toon zetten. De grotere dieren waren schuw denk ik en nergens te bekennen helaas. Al met al was het een mooi avontuur met veel ongerepte natuur leuke mensen en ik had echt het gevoel even helemaal weg te zijn van de bewoonde wereld.

In Surat Thani railway staion was ik gestrand. De 2 Duitsers gingen naar Bangkok en ik wilde naar Koh phanan. Hier is geen toerist te bekennen, erg grijs en saai. Er ging een bus naar de stad zelf en daar waren de hostels en hotels. Ik kwam vond samen met een random fransman een super luxe hotel voor heel cheap en kon hier mijn was doen en bijkomen van het reizen. Lekker gegeten, ontbeten en de volgende dag weer verder naar de pier die op andere half uur rijden lag van het hotel. Met de ferry was ik na 2 uur op het eiland!

Koh prahnan is een soort van hippie eiland waar een relaxte sfeer hangt. Het staat bekend om zijn half moon en fullmoon partys, vanavond is het blackmoon jaja alles is hier met de moon en de muziek is progressive trance! nice dus! Het was even wennen maar naar 2 weken weet je wel hoe het reilt en zeilt in Thailand. Het is erg gezellig en toegankelijk overal. Ik heb nog geen corruptie gezien anders dan dat je als toerist overal teveel betaald. Ook hier leer je van en je leert de echte prijzen al snel kennen en kan hier op inspelen. Ook aan het eten ben ik ondertussen gewent geraakt en het is allemaal best lekker! Voor alsnog blijf ik nog een paar dagen op Koh Phagan en zal naar Ko Tao richting Bangkok gaan.

Stay Tuned

  • 08 Februari 2017 - 00:14

    Johan:

    Effe lekker avondje trance meegepakt dan pik?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nick

Backpacken in zuidoost azie

Actief sinds 14 Dec. 2016
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 34379

Voorgaande reizen:

14 December 2016 - 13 Juli 2017

Backpacken

Landen bezocht: