Thailand Krabi eerste reisverslag nickkanters Yay! - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Nick Kanters - WaarBenJij.nu Thailand Krabi eerste reisverslag nickkanters Yay! - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Nick Kanters - WaarBenJij.nu

Thailand Krabi eerste reisverslag nickkanters Yay!

Blijf op de hoogte en volg Nick

15 Januari 2017 | Thailand, Krabi

13 januari is aangebroken YES!! Eindelijk tijd om te gaan. Aangezien ik mijn vliegticket al in augustus had gekocht (vet cheap)werd het wel tijd ook! En wat een contrast ook want het had in Nederland nog even flink gesneeuwd. Heel even dacht ik fuckk als de treinen maar rijden.... Gelukkig niks aan het handje en samen met mn homie Yuri het treintje gepakt naar Brussel airport waar hij mij mentaal support gaf en om mij natuurlijk uit te zwaaien. Thanks boefje <3

Ik vloog met Qatar airways naar juist Qatar met een overstap van ongeveer 4 uur. Om daarna verder te vliegen naar Krabi airport.
De vlucht was super relaxed! Ik vloog economy wat standaard is maar ik had alle luxe die ik me maar kon bedenken. Toen ik mijn bagage incheckte kreeg ik al voor bijde vluchten seats bij de nooduitgang wat betekend dat je lekker languit kan liggen. Onderweg kon je kiezen uit verschillende maaltijden die wel ok waren en onbeperkt drankjes dus tja gelijk maar aan de whisky cola ;)
Eenmaal aangekomen na ongeveer 17 uurtjes reizen zonder al te veel slaap was ik best brak. Het was hier 17:15 en de warmte voelde je meteen natuurlijk (graadje of 30) hup gelijk naar arrivals wat echt een veel ste crowded ruimte was en super benauwd. Op het achterste bordje stond visum on arrival dus ik dacht he die moet ik hebben. Formulier ingevuld pasfoto erbij gedaan en 1000 bath plus je paspoort geven aan een medewerker want dat hoorde zo daar. Na 5 min riep ze mij in haar kantoortje en ze ; you holland you no need pay visum free. Oh chill scheelt weer mooi zo’n 26 euro. Wel weer terug in de rij die ontiegelijk lang was meh... Opeens zag ik daar een bordje VIP en voor omgerekend 2.60 euro kon ik via een “fast lane” mijn stempels krijgen en was ik officieel Thailand binnen Heujjjj!

Het hotel waar ik nu verblijf is prima! Lekker groot bed airco en een fijne douche! Mijn shit gedropt en maar wat eten. Er is hier genoeg qua eten en vaak wordt het buiten berijd. Ik had een chicken salad wat gewoon wat kip stukjes waren in een sausje van heel veel smaakversterkers en een fried rice met beef die erg lekkerwas. Onder het genot van een halve liter chang beer. Top dus!

Ik viel om 9 uur 's avonds in slaap en was om 3 uur snachts alweer klaar wakker pff toch ff wennen zo’n jetlag. Rond half 8 gaan ontbijten hier in het hotel en wat rond gelopen in het centrum waar niet heel erg veel is behalve grote overdekte markten en drukte. Toen maar een massage genomen want daar keek ik al een tijdje naar uit! Toch is traditionele massage niet echt iets voor mij omdat ik maar moeilijk kon ontspannen... Wel erg goed voor je spieren rug wervels alles want het kraakte aan alle kanten haha. En voor omgerekend 6,50 euro voor een uur mag ik natuurlijk niet klagen.

De Tiger cave tempel stond op mijn to do list en als ik tripadvisor mag geloven is het een hele beleving. Busje gepakt en netjes afgezet voor de tempel. Erg indrukwekkend allemaal prachtige tempels versierde gebouwen en veel boeddhisten die daar komen om te bidden. Erg veel aapjes die zo had ik gelezen je bril, lossen spullen e.d jatten maar dat was niet het geval. Ze waren super schattig en speelde harmonieus met elkaar. Ook lagen er heel wat bananen en pinda’s die ze goed bezig hielden. Hoogtepunt (letterlijk) was de 1237 treetjes tellende trappen die je naar een mooi uitzicht brengen. Na een paar liter zweet veel struggle en af en toe een pauze was het moment daar! Wat een prachtig uitzicht! Totally worth it!
Toen ik terug wilde gaan naar het hotel werd ik aangesproken door een politie agent met de vraag of ik zijn brommer wilde huren haha hoe bizar. Voor nog geen 3 euro was het helemaal prima. Ik was best moe en met al die drukte had ik daar even geen behoefte aan... Hier rijden ze allemaal op brommers/scooters motors of tuktuks auto's en van die pickups waarbij de achterbak afgeladen is met kids. en ze rijden andersom dan in NL dus zoals in ze in Engeland doen. Er kwam geen bus en had geen zin om te wachten dus ik ging maar lopen, na 5 minuten was er een local zo vriendelijk om mij een halve wegen te brengen en na 1 min lopen was daar weer een andere local waar ik zo bij kon instappen en ik werd netjes afgezet bij mijn hotel. Wat een lieve mensen!

Morgen zeg ik deze luxe op ga ik naar Ao nang of Koh Lanta om eens lekker bij het water te chillen en eens kennis te maken met de hostels hier in het zuiden! Dat was hem dan de eerste dagen hier en het bevalt heel goed! :) Mazzelll

check fb ff voor meer foto's enzo. beetje omslachtig hierop :P

  • 15 Januari 2017 - 12:28

    Rens:

    Hoi Nick,
    Leuk te lezen dat je goed bent aangekomen en leuk verslag, geniet ervan in het zuiden en mazzel, wees voorzichtig de komende dagen! Groetjes van Rens en Mama...xxx

  • 15 Januari 2017 - 20:23

    Aisha:

    Chang beer ftw! Ook leuk die 1000 foto's op je fb. Heb je al leuke travelers ontmoet? Groetjes aan Thailand van mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nick

Backpacken in zuidoost azie

Actief sinds 14 Dec. 2016
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 34390

Voorgaande reizen:

14 December 2016 - 13 Juli 2017

Backpacken

Landen bezocht: