Chill eiland en Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nick Kanters - WaarBenJij.nu Chill eiland en Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nick Kanters - WaarBenJij.nu

Chill eiland en Bangkok!

Blijf op de hoogte en volg Nick

04 Februari 2017 | Thailand, Bangkok

Dusss toen ik door de hitten met mijn backpack door de straten van Koh phangan liep stuiten ik op een hostel dat “cats in space” heten. Het artwork was super vet gemaakt (grote katten aan de muur met laserbeams uit de ogen en kattenkopjes in gekleurde galaxy’s . Awsome! Eenmaal gesetteld liep ik naar de bar waar daar opeens de My lonely planet lag die ik thuis was vergeten en toch wel heel fijn is om bij te hebben... Dit was exacte dezelfde (van zuidoost Azië) en ik kon hem ruilen met een van mijn boeken! Echt heel bizar want ik vroeg mijzelf al af hoe ik ooit dit boek zou vinden in Thailand, laat staan Myanmar... #happy

Tijdens de fullmoon en halfmoon is het erg druk op het eiland want iedereen komt er om te feesten, tussendoor heb je nog blackmoon en shivamoon dit zijn de kleinere feestjes en in tegenstelling tot fullmoon wordt hier gewoon goa en psy gepompt. Heerlijk dansen op het strand dus.
Hij noemt zichzelf jesus en zo ziet hij er ook uit met zijn witten gewaad inclusief doornkrans zorgt hij voor een aparte twist op een feestje. Deze Amerikaan viert al jaren lang feest in Thailand en is vaste gast bij cats in space. Samen met hem de eigenaresse (een Duitse chick) en wat gasten gingen we naar “eden” een feestje op de vetste locatie ever!! Je komt er per longtailboot of 4X4 pickuptruck. Met een scooter auto of step kom je er echt niet. Het was bizarre rit van 40 minuten door de jungle (stijl omhoog en omlaag met gaten in de zandpaden) en dan achterin just wow. Het was het waard tho want na 3 bamboe bruggen kwamen we aan op een rots gebouwde grote bamboehut met uitzicht over de oceaan. Op de terugweg toch maar de boot gepakt die je met z'n allen het water in moet schuiven op het ritme van de golven. Wat een avontuur weer :)

Thaise mensen hebben echt liefde voor eten. In elke straat is er wel een stalletje restaurantje of uitgebouwde tuktuk met eten het lijkt wel alsof het door heel Thailand elke dag markt is in letterlijk elke straat waar dan ook. Of terwijl de keuken staat op de stoep 24/7. Massaman curry is mijn favoriet een mild pittige rode curry met kip aardappel verschillende groenten en noten, heerlijk met knoflook naanbrood <3

Na een vlucht van 1 uur vanuit Suran thani kwam ik aan in Bangkok! En Jawel in het 3e hostel was daar opeens jesus weer want hij was ook naar bangkok gegaan. Vage shit maar weer lekker gepartyd met die guy haha. Verder heb ik een aantal tempels bezocht en een dagtour gedaan; Brigde over the river kwai, dit was inc een mooie treinreis en onderweg viel er een boom in de trein en moest iedereen naar links zodat de trein gewoon door kon rijden zonder je een tak in je muil krijgt..(geen ramen) we eindigde bij een waterval die nogal droog stond helaas.

The Burma Railway, also known as the Death Railway, the Burma–Siam Railway, the Thailand–Burma Railway and similar names, was a 415-kilometre (258 mi) railway between Ban Pong, Thailand, and Thanbyuzayat, Burma, built by the Empire of Japan in 1943 to support its forces in the Burma campaign of World War II. This railway completed the rail link between Bangkok, Thailand and Rangoon, Burma (now Yangon). The line was closed in 1947, but the section between Nong Pla Duk and Nam Tok was reopened ten years later in 1957.
Forced labour was used in its construction. More than 180,000—possibly many more—Southeast Asian civilian labourers (Romusha) and 60,000 Allied prisoners of war (POWs) worked on the railway. Javanese, Malayan Tamils of Indian origin, Burmese, Chinese, Thai and other Southeast Asians, forcibly drafted by the Imperial Japanese Army to work on the railway, died in its construction — including 100,000 Tamils alone.12,621 Allied POWs died during the construction. The dead POWs included 6,904 British personnel, 2,802 Australians, 2,782 Dutch, and 133 Americans.
After the end of World War II, 111 Japanese military officials were tried for war crimes because of their brutalization of POWs during the construction of the railway, with 32 of these sentenced to death. No compensation or reparations have been provided to Southeast Asian victims.

Verder is Bangkok erg druk en polluded het is leuk om even een paar dagen rond Khao san road te hangen. Deze straat is midden in Bangkok en speciaal gemaakt voor backpackers je vind hier een tal van feestjes en ze lopen rond met gefrituurde schorpioenen gestie! Ja dit deze worden echt opgegeten maar ik begin er niet aan lol. Over 3 uur zit ik 9 uur in de bus naar Mae sot Deze stad grenst aan Myanmar en hier is de boardercrossing. Een visum aanvragen ging gemakkelijk via internet en het kost 50 dollar. Je hebt hem binnen 3 dagen in de mail. Je moet echter aangeven waar je de grens over wilt op je visum. Vanaf Mae sot is het nog eens 12 uur naar Yangon een lange rit dus maar gelukkig is de bus voorzien van airco en heb ik een leuk boek om te lezen. Thailand was echt heel mega leuk en ik heb al zoveel fijne mensen ontmoet! Het is altijd weer jammer om verder te gaan. Daarintegen blijft het altijd een verassing wat je weer te wachten staat! Thailand is voor zon zee strand en party ultiem. Ik zal het eten gaan missen en kom zeker terug in het noorden voor Pai en Chang mai om wat meer local te gaan. Maar nu eerst Myanmar ! :)

• 08 Februari 2017 - 00:21

Johan:

Geen foto's van die vette locatie "Eden" waar je met de 4x4 naartoe moest?