Paradijs Partys en Phuket - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Nick Kanters - WaarBenJij.nu Paradijs Partys en Phuket - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Nick Kanters - WaarBenJij.nu

Paradijs Partys en Phuket

Blijf op de hoogte en volg Nick

20 Januari 2017 | Thailand, Ao Nang

Vanuit mijn hotel in Krabitown had ik een party hostel geboekt in ao nang maar dat was een dizaster. Ik sliep op een kamer met 10 jawel Amerikanen en dat is echt een volk apart zeg! Party was boooring. De volgende dag mezelf maar trakteren op een dagje strand! Voor 100 bath werd ik met een longtailboot naar Raily beach gebracht om vervolgens weer een strandje verder te gaan genaamd phra nang beach. Hier heb ik de penis cave bezocht. Het is een kleine grot aan het strand waar allemaal houten penissen in liggen van allerlei formaten (zie foto) Ze heten palad khiks en het is een bhoedistisch dingetje. Deze werden gedragen door mannen; aantrekken van vrouwen en door vrouwen; beschermen tegen verkrachting. Nogal tegenstrijdig if you ask me... Later legde onze tourguide uit dat ze daar werden neergelegd door vrouwen om te bidden voor kinderen. savonds kwam ik terecht in het leukste hotel tot nu toe genaamd ideal hostel. Hier heb ik 4 leuke mensen ontmoet en het duurde niet lang voordat we samen uit eten gingen en savonds party hardy deden. Er zijn veel leuke barretjes met live muziek en je kunt een hoop stelletjes doen zoals jenga pool e.d. Waterpijp roken is best goedkoop en lekker voor erbij. Later die avond hadden wij tickets bemachtigt voor de 4 island tour!!

De volgende dag werden we voor die tour al om half 9 opgehaald bij het hostel en dat was pijnlijk door het overmatig alcohol gebruik en het eten van gister dat niet helemaal lekker viel. Het hele proces van opgehaald worden en daadwerkelijk onderweg zijn is nogal omslachtig... Ophalen hostel > random mensen wegbrengen > terug rijden langs ons hostel > Tickets inleveren voor gele bandjes > wachten op ander busje > Naar de boten gebracht worden. Het is een gebeuren maar het was gezellig onderweg. De tour zelf was een soort hop on hop of ding met uiteindelijk 3 eilanden en phra nang cave beach (ja weer die penis cave lol) De tourguide was een Thai en deed zijn begin woordje in 7 talen en binnenkort 8 want Nederlands wilde hij al te graag leren voor de volgende keer.Chille guy! De eilanden waren echt paradijs met mooie stranden en reusachtige rotsvormingen en groen erop. De tour duurde uiteindelijk zo’n 4 uur waarbij we op een eiland gingen lunchen met lekker eten en vers fruiten en bij chicken island gingen we snorkelen!! Leuke visjes gezien.

Een paar dingen die mij hier opvallen is dat afdingen heel normaal is ze geven jou een prijs en dan mag je jou prijs geven (dit kan in bijna alle gevallen) zoals bij de 4 island tour. Deze was in eerste instantie 2000B voor 5 personen en we kwamen met een bod van 1200B even later zeiden we; Give me your best price! en het werd 1200B ;) Overigens moest iedereen een fee betalen aan de gouverment van 400B omdat een eiland een national park zou zijn. Dat er altijd een auto rondrijd met een soort dojo op het dak schreeuwend uit de luidsprekers MUH TAI MUH TAI tomorrow our whenever @ huppeldepup, ergens. Veel mensen uit India Myanmar Nepal en andere arme Aziatische landen hier werken en proberen te verdienen aan het massa toerisme hier. Je voor 1,50 een heerlijke maaltijd hebt op straat :)

Na 3 dagen feest en ook wel herrie want ik ben niet zo van die muziek. Denk aan Amsterdam Waterlooplein in drukte en lampies etc... En een alternatief is hier niet helaas (d&b Goa e.d.)had ik het wel weer even gezien. Hun gingen naar phi-phi island om verder te feesten en ik ging naar de provincie Phucket! Na 3 busritjes en 4 uur verder was ik in Phuket town! Ik was erg brak want feesten weinig slaap backpack sjouwen en reizen is nogal een zwaar leven. Toen ik uitstapte op mijn bestemming geheel gedesoriënteerd werd ik door een man aangesproken; What you need? Uhm hostel please, Yes this way. Bed hostel heten het en het zag er uit als een schoenmaker/sleutelmaker zaakje... Daar wil je niet langer blijven als een nacht bah bah. Ik zal je de details besparen. Volgende dag English breakfast super lekker met veel koffie want ik was het Thaise eten ff helemaal beu. Leuk hostel geboekt in Patong en busje gepakt. OV is super goedkoop en je kunt bijna overal opstappen en vragen of je uit kan stappen. Shit gedropt en toen had ik zin om ff flink te blazen. Dikke scooter gehuurd voor nop en lekker de provincie verkennen! Morgen wil ik langs de big boeddha en een nationaal park bezichtigen!

Stay tuned!

  • 20 Januari 2017 - 20:18

    Karim:

    Ziet er schitterend uit maat! Genietse!!

  • 21 Januari 2017 - 13:41

    Nick:

    Thanks maat!

  • 08 Februari 2017 - 00:07

    Johan:

    Godver lekkere strandjes daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nick

Backpacken in zuidoost azie

Actief sinds 14 Dec. 2016
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 34403

Voorgaande reizen:

14 December 2016 - 13 Juli 2017

Backpacken

Landen bezocht: